מבקר המדינה פתח בביקורת מתחמי תע"ש: "פצצה מתקתקת"

אבי יעקב No Comments on מבקר המדינה פתח בביקורת מתחמי תע"ש: "פצצה מתקתקת"

לאחר המקרה שאירע הלילה במפעל תע"ש ברמת השרון, ובהמשך לשני אירועים דומים בחודשים האחרונים – מבקר המדינה אנגלמן סייר במקום עם ראשי העיריות הסמוכות והודיע כי פתח בבדיקה. "קיבלנו היום תזכורת ונבדוק מי הם הגורמים שלא פעלו לטפל בבעיה". עם תום הביקור בשטח קיימו ישיבת עבודה ראשונה יחד עם צוותי הביקורת שבודקים את הנושא

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום כי פתח בביקורת בעניין קרקעות תע"ש, אותן הגדיר כ"פצצה מתקתקת". המבקר אנגלמן, ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, ראש עיריית הרצליה אבי פדלון וראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי – סיירו סמוך למקום הפיצוץ הלילה שם ראשי הערים נתנו סקירה למבקר על הסכנה בה הם חשים מקרקעות תע"ש. לאחר מכן קיימו ישיבת עבודה עם צוותי הביקורת של משרד מבקר המדינה.

לדברי המבקר, "אנחנו נמצאים בסמיכות לשכונת מגורים. לצדנו מתחם תע"ש שמהווה פצצה מתקתקת. רק היום קיבלנו תזכורת לסיכון כלפי מאות אלפי אזרחים בלב הארץ, כאשר יש כאן כשל מתמשך של ניקוי הקרקעות, טיפול בהם ופינוי הנפלים השונים. החלטתי לפתוח בביקורת על מנת לבחון ולבדוק מי הם הגורמים שהיו צריכים לעסוק בכך, מי הגורמים שלא פעלו לכך במהלך עשרות השנים שהמציאות הזאת ידועה. מרוב ריבוי גורמים וריבוי מטפלים בשטח הדברים לא נעשים והסיכון קריטי. אני פונה לרה"מ להיכנס לעובי הקורה, להציב לוחות זמנים, לפעול בשקיפות כלפי ראשי הרשויות וכלפי התושבים, ולהביא לניקיון של כל השטחים המזהמים הן מבחינת חומרי הנפץ והן מבחינת חומרים מזהמים".

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: "3 פיצוצים בחודש וחצי הם הדוגמה הטובה ביותר לכך שיד ימין של המדינה שדוהרת לבנות פה עשרות אלפי יחידות דיור בלי הסכמה, לא יודעת מיד שמאל של המדינה שבמשך עשורים ערבבה פה חומרים כימיים והשאירה חומרי נפץ בקרקע לדורות.

תוכנית ״עיר תע״ש" היא בכייה לדורות – מהווה פגיעה בחורש טבעי של 80 אלף עצים, ביטול אגן ניקוז טבעי ומעל להכל מהווה סיכון חיים מוחשי לכל מי שיעבוד או יגור כאן, אם אי פעם יצליחו לבנות פה יחידת דיור. יש תוכנית חלופית שיש ליישם שתאפשר קידום יחידות דיור בערים מסביב ושימור פארק מטרופוליני על אדמות תע"ש. בנוסף, יש לחקור ולבטל את ההתעקשות של המדינה לתכנן את תוואי המטרו דרך עיר תע״ש הדמיונית ובהתעלם מערים אמיתיות – החפירות בעומק הקרקע בשטחים הכי מזוהמים יביאו אסון אקולוגי, כלכלי וחברתי – יש להסיט את תוואי המטרו לאזורים לא נגועים וכך לאפשר את קיומו".

ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר: "אני מודה למבקר המדינה שמיהר להגיע והבין את הסכנה המיידית שעורבת בשטחי תעש. הבאנו אותו עד סף הגדר שיראה את המרחק האפסי בין הגדר למפעלים המסוכנים.

מה שקורה כאן זה מצעד איוולת תושבי רמת השרון גרים במרחק של מאות מטרים ממפעלים מסכני חיים וואיש אינו עושה דבר. כדי להוסיף חטא על פשע עכשיו מתכננים שכונה על הנפיצים עצמם. אין גבול לחוסר שיקול הדעת. יש שני דברים שכל בר דעת היה עושה לעצור את ייצור הנפיצים בסמיכות לבתי תושבים ולהקפיא מיד כל תוכנית בניה".

ראש עיריית הרצליה פדלון: "הפצצה המתקתקת של סכנת חומרי הנפץ בשטחי תעש לא עוצרת. כמה עוד נורות אזהרה מהבהבות באש, בעשן ובפיצוצים צריכה ממשלת ישראל לקבל כדי שמישהו מהגורמים שאחראים לשלום הציבור יתעורר?? בתע"ש נוף ים בהרצליה וכעת שוב בתע"ש השרון …האם מחכים לאסון רב נפגעים? במשך שנים שאני מתריע ופונה לכל הגורמים להם יש סמכות לטיפול בשטח – אך לצערי אלו מגלגלים את האחריות זה על זה".



0 תגובות